tisdag 8 juni 2010

Tisdag morgon!

I dag var det en konstig dag… Jag liksom känner mig så glad och nöjd! Ja… Nästan lite småreligiös… Konstigt…

Vad beror detta på då? Ingen aning…

Kanske för att det är försommar, och vi fortfarande har nästan hela sommaren framför oss? Eller för att jag har världens underbaraste familj där hemma? Eller för att mina vänner på jobbet är så snälla och trevliga? Eller för att när jag kom hem igår så hade vi haft besök av världens snällaste tant och farbror, som hade staplat all ved, målat klart gäststugan och till råga på allt börjat bygga en lekstuga åt mina underbara flickor? Eller är det för att Annalena ska komma förbi med nybakta kanelbullar vilken dag som helst? Eller är det för att jag satte årsbästa med mer än fem minuter på tio kilometer terränglöpning igår, och nästan inga känningar i hälsenan?

Eller är det liksom allt sammanslaget som gör så det är så skönt att leva?

En vän till mig skrev i går på FB: ”Tänk på att det är dagarna som går som är livet!” HÖR NI DET? Tänk på det mina vänner!

Nä, nu får jag ge mig! Ni kan ju tro att jag är hög som ett hus på Kroppavägen… Men det är bara hjärnan som blivit lite småflummig utan kemiska substanser…

Ha en bra dag ni med, mina vänner!

9 kommentarer:

  1. Ahhh - så härligt med sådana morgnar! Jag vaknade idag med en liknande känsla för första dagen efter maran. Sov som en liten prins inatt och vaknade med ett leende på läpparna. Låt oss suga på den karamellen länge, länge!

    SvaraRadera
  2. Härligt med sådana dagar...smittsamt!! :)
    Hoppas dagen din blev lika härlig!! :)
    Ps,fast lite lugnt ska du nog ta med svampen... ;) Kram Suzz

    SvaraRadera
  3. blev lite konstigt där...anonym...jaja är inte så haj på blogg och sånt....testar igen med namn :)

    SvaraRadera
  4. Magnus: Vi försöker behålla det humöret! Länge! :-)

    Tjena Suzz! Jättekul att du hittat hit! Bägge alternativen funkar tydligen! Både med namn och anonymt!
    Jo, det blev en bra dag! Fast/tackvare att gubben din har kört med mig! :-)
    Näää... Inte svamp här! Jag har en gammal kaktus! :-)

    SvaraRadera
  5. Underbart! Nu blev jag ÄNNU gladare! :-)

    SvaraRadera
  6. Se på fanken. En dag till så är den här bloggen aktuell igen!

    SvaraRadera
  7. Var ÄÄÄÄÄÄR du?????????????????

    SvaraRadera
  8. Har du gått vilse i lyckoruset? Oron i leden stiger!

    SvaraRadera
  9. Hallå mina vänner!

    Jag finns allt här!
    Jag ska nog snart ta tag i detta bloggandet igen...
    Om inte förr så iaf efter midsommar! Då ska jag vara ledig i åtta veckor! :-)

    Och jag håller koll på er så jag vet att ni sköter er!

    SvaraRadera